sobota, 1 kwietnia 2017

DIY: Jak uszyć literkę "A"



Wreszcie doczekaliśmy się wiosny! Za oknem ciepło, słoneczko grzeje twarze. Pomyślałam sobie, żeby może odświeżyć profil mojego bloga. Wysokie krawiectwo może i jest spoko, ale przecież małe uszytki sprawiają całkiem dużo przyjemności, a wcale nie są trudne. O czym mam nadzieję Was przekonać ;)
Postanowiłam też podzielić się swoją wiedzą i jednak postawić na diy. Trafiliście tu po wpisanym w google "jak uszyć A"? To dobrze trafiliście. Zapraszam na mój tutorial! 


Do uszycia literki "A" będziemy potrzebować:
- papieru do wykrojów
- niewielkiego kawałka materiału (ja wybrałam bawełnę w groszki, całkiem nigdy nie używaną)
- wypełnienia do maskotek
- nożyczek do papieru i do materiałów (dobra krawcowa nigdy nie używa tych samych)
- obcinaczek
- nici
- igły do szycia ręcznego
- ołówka/markera
- mydełka krawieckiego/zmywalnego pisaka
- szpilek
- centymetra krawieckiego
- maszyny do szycia
- żelazka i deski do prasowania



Na papierze do wykrojów rysujemy nasz kształt literki. Ja najpierw naszkicowałam ołówkiem, a później poprawiłam markerem. Nie używałam żadnego gotowego wzoru, dlatego moja literka jest trochę koślawa. Jeśli zależy Wam na efekcie idealnym, pomierzcie wszystko dokładnie, albo wydrukujcie z komputera. Można rysować od razu na materiale. Ja mimo wszytko zrobiłam sobie wzór.



Dwa kawałki materiału składamy prawą stroną do środka i odrysowujemy nasz kształt pamiętając o zapasie 1 cm z każdej strony. Środka nie wycinamy. Przecinamy go tworząc trzy trójkąty wewnątrz. Ważne, aby nacinki kończyły się równo na linii. Jeśli jeden będzie dłuższy - literka wyjdzie nieestetyczna.

  




Trójkąty ze środka zaprasowujemy do lewej strony. 



Obie literki składamy lewą stroną do lewej i odginając połowę literki spinamy szpilkami wszystkie trzy wewnętrzne trójkąty. 





Przeszywamy na maszynie, pamiętając o mocowaniach i dokładnym doszywaniu do końca, bo inaczej powstaną niezbyt eleganckie dziury. Prasujemy na prawej stronie. 




Teraz zaczyna się zabawa. Nie można już całkowicie przewrócić literki na lewą stronę, więc musimy sobie radzić odginając tylko niektóre jej części. Zaczynamy spinanie i szycie od górnego daszka. Odginamy tak aby ułożyć prawą stronę do prawej. I dalej przez jedną z "nóżek" literki.
Pamiętamy, aby zostawić z boku ok. 5 cm otwór (zamocowany z obu stron), przez który wywiniemy później naszą literkę.



Zszywamy na maszynie. Można doszywać do samego końca i mocować (jak ja), a równie dobrze przeszyć za jednym razem, przekręcając materiał pod igłą podczas szycia rogów. 


Wywracamy literkę na prawą stronę przez "środkową belkę" literki. I prasujemy. Połowa literki jest już zszyta.



Jeśli się zamyśliłyśmy i nie zostawiłyśmy otworu - nie trzeba pruć. Wystarczy zrobić go z drugiej strony. Ale teraz nie można już zapomnieć, bo zostaniemy z jakimś poskręcanym tworem, a nie literką :D



Analogicznie, drugą nóżkę szyjemy tak samo odkręcając prawą stronę do prawej. 


Teraz spinamy i przeszywamy już całość. Także dolną stronę "środkowej belki"


Wewnętrzny róg nacinamy. 


Całość wywracamy na prawą stronę przez pozostawiony otwór. Trzeba się trochę namęczyć, ale bez obaw, wszystko powinno się zmieścić. Jeśli nie jesteśmy w stanie zrobić tego ręcznie, przy wypychaniu i formowaniu rogów możemy wspomóc się np. końcówką ołówka. Ja akurat spokojnie poradziłam sobie palcami. Literka po wywróceniu jest bardzo pognieciona, więc ją prasujemy. 




W zasadzie literka jest już prawie skończona. Pozostaje wypchać środek. Ja użyłam wnętrza poduszki. Tej samej, która przydała mi się kiedy szyłam słonie




W tym momencie, jeśli niezbyt dokładnie doszyłyście środkowe trójkąty, może spotkać Was niemiła niespodzianka w postaci dziury. Ja niby jestem taka cwana, ale też mi się to zdarzyło. Bez paniki. Po prostu chwytajcie za nitkę i igłę i zszyjcie dziurę ręcznie. 


Po wypełnieniu literki, otwór zszywamy ręcznie. 


Voilà! Literka "A" gotowa!


Mam nadzieję, że pomogłam i wytłumaczyłam wszystko zrozumiale. To przecież mój pierwszy tutorial... Ale taka forma postów bardzo mi się podoba, więc już za tydzień diy jak uszyć literkę "Ą" ;)

Pozdrawiam,
Dosia

P.S. Wpadnijcie też na grupę na fb, ale tam chyba nikt literek nie szyje... :(

______________________
FACEBOOK:
INSTAGRAM:

11 komentarzy:

  1. prima aprilis! :D
    Chociaż to zapewne pierwszokwietniowy żart to tutorial wyszedł Ci bardzo staranny i przejrzysty :) Podoba mi się!
    Twoje felietony lubię czytać i mam nadzieję, że je też będziesz jeszcze pisała :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba, jak najbardziej prima aprilis :D Ale przynajmniej stawiłam w końcu czoła tej mistycznej literce "A" :P
      Felietony będą, już mi chodzą po głowie kolejne tematy, bo kilka osób mówiło, że je lubią :D

      Usuń
  2. Czytelny tutorial :) zastanawiam się co dalej z taką literką- postawić ją, powiesić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimat nie mój, ale zwykle takie literki są wykorzystywane jako element wystroju pokoju dziecięcego ;) Tylko wtedy lepiej doszyć u góry tasiemkę i powiesić razem z innymi na jakimś sznureczku ;)

      Usuń
  3. Hahaha nie mogłam uwierzyć w to co widziałam w zapowiedzi tego posta. :D Na szczęście wiem jaki jest dzień 1 kwietnia! przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialna instrukcja , i to jeszcze literka A ha jak znajdę czas to sobie taką uszyję jako breloczek lub zawieszkę na ściane do pracowni dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jednej z grup szyciowych zostałam skrytykowana za ten tutorial, ale cieszę się, że mimo wszystko komuś się przyda :D
      Powodzenia w szyciu :D

      Usuń
  5. Trochę się dziwię, że zostałaś skrytykowana za ten tutorial, dla mnie jest klarowny i jasny, mimo że jestem początkująca. Ale cóż, o gustach się nie dyskutuje ;) Ważne jest to, że szukałam czegoś od serca, co mogę podarować chrześniaczce Amelci i właśnie znalazłam :) Myślę o takich myszkach http://pasja-julii.pl/tkanina-bawelniana-myszka/4 bardzo mi się spodobał ten wzór i myślę, że będzie pasował do wystroju pokoiku :) Dziękuję za instrukcję i pozdrawiam! Natka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesłodkie są te myszki <3 Koniecznie podeślij mi później zdjęcie. Chrześniaczka na pewno będzie zachwycona :D

      Usuń

Copyright © 2014 Red Strawberry Lips , Blogger